Anna J Bang - Drömmen om en annan verklighet.

Inledning.

Kategori: Allmänt

Jag heter Anna, och det här är min nya blogg. Jag har bloggat i säkert 10 år, ni vet, sen första bloggen trillade fram. När alla gjorde webpages om sina liv och små hemsidor alla kunde bli medlem på. Då började jag blogga. Jag har haft en rad olika bloggar, med olika besöksantal på varje, vissa riktigt populära, vissa riktigt jävla nollade.

Målet med den här bloggen är inte att få miljontals läsare. Den är för min egen skull. Jag har länge önskat i smyg om ett annat liv, ett flertal år. Med säkerhet sen jag fyllde sjutton och flyttade hemifrån, förmodligen långt innan. Jag tänker uppfylla min dröm, och jag behöver organisera mig.

Jag tänker ta mitt pick och pack och dra, flytta utomlands. Vart vet jag inte, men jag drömmer om Australien. Med mig tänker jag ha Alfons min lilla fyrvägskorsning, ett riktigt monster faktiskt (så skulle inte förvåna mig om dom inte släpper in honom i landet)

Min plan är att gå klart skolan först. Jag vill flytta när jag fyller 22, som det är nu fyller jag 21 i maj. Så det är en bit kvar, men det är en fruktansvärt lång väg dit. Mycket pengar som måste sparas, saker som ska göras, tillstånd som ska sökas, saker som ska göras av med. Mitt mål med den här bloggen är kort och gott ett sätt att förverkliga min dröm.

Att ta mig tid och ork att göra allt det där nödvändiga, för att sen få leva i mina drömmars paradis. Tycker du att det här låter intressant? Eller har du liknande drömmar? Jag är övertygad om att jag inte är ensam, men vore otroligt kul att hitta någon med liknande mål som jag kan följa på vägen, någon som kan sporra mig lite extra (; Lämna gärna en kommentar.

Sen får alla som läser detta gärna svara på dom här frågorna:
Vad drömmer du om?
Lever du det liv du vill leva?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: