Anna J Bang - Drömmen om en annan verklighet.

Hej från lilla jag.

Kategori: Allmänt

Hej, jag har inte skrivit på ett par dagar. Jag har nämligen fyra uppsatser jag måste bli klar med, jag sover fruktansvärt dåligt och verkar dessuotom  ha åkt på någon slängt av stressmagkrampidiotisår. Livrädd för att bli magsjuk just nu. Alfons är nästan rumsren, han är så fin min pojke.
 
Vad kan jag berätta?
 
Jo, sen sist har jag invaggat min mamma lite ytterligare i att jag vill flytta utomlands. För ungefär 3 veckor sen kunde hon inte ens drömma om att jag ville det, för jag har inte vågat berätta. Modig tjej. Älskar ju min mamma så mycket och vill inte att hon ska oroa sig för att jag flyttar ifrån henne. Visserligen bor vi redan tio mil ifrån varandra och ses inte så ofta, kanske en gång i månaden? Men vi är iaf tillräckligt nära varandra för att vi ska kunna ses inom två timmar om det är något.
 
Jag har tänkt lite mer på Australien och ifrågasatt varför jag vill flytta dit. Det är ju fruktansvärt snygga karlar där, men för att underlätta för mig själv och mina familjerelationer kanske jag borde inse att jag skulle bli minst lika lycklig i något land som var lite närmare. Spanien tillexempel. Det är varmt där med, fantastisk natur, vingårdar, wowowow liksom. Dom må ha en ekonomisk kris just nu, men förhoppningsvis är den över när jag är redo att lämna. Nej, jag har inte ändrat mig till Spanien, jag bara överväger mina alternativ.
 
Spanien skulle förenkla mycket, istället för att få punga ut med närmare eller över 30000 som det skulle kosta att ta med Alfons till australien, kan jag få nöja mig med att betala ca 2000, och han behöver ingen karantän, iallafall inte på vägen dit. Spanien är dock ett rabiessmittat land, så såna sprutor behöver han garanterat, och kanske ett friskhetsintryg. Jag har inte fullständig koll ännu. Det är förmodligen svårare att få med honom hem igen. Katten där emot, så länge hon väger under 5 kilo räknas hon som handbagage. Det vs, jag betalar 50 kr, per kilo för att få ha henne som handbagage. I flygplanet, avsäger mig då dock rätten att ha något annat handbagage. Dock 250 kronor för en katt tkr jag låter lite för bra för att vara sant.
 
En annan sak jag har tänkt på, jag har varit inne lite på det här med att avgifta kroppen ett tag. funderat på fasta men insåg att jag helt enkelt inte kan gå utan mat, jag blir ju svimfärdig efter några timmar, skulle vilja rensa ur och börja om på ny kula. Specielt som jag varit rökfri sen nyår, jag är otroligt stolt över mig själv faktiskt. Jag funderar på att bli frukterian ett tag framöver. Äta saker som ligger så nära naturen som möjligt, råvaror, tänker inte gråta över att någon ryckt ner ett äpple för tidigt, inte min grej. Men att äta råvaror... Jag älskar ju att må bra... Mitt kropp är mitt tempel. Dock finns det dom som menar att det fungerar bättre att bara dricka vatten en vecka än att leva på frukt en månad... Jag vet inte om jag är redo att utsätta kroppen för en sån extrem övning...
 
Vad skulle du välja?
Leva på vatten en vecka?
Eller på frukt en månad?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: